Informacje

PRZYJĘCIE DO DOMU (DOŁĄCZ DO NAS)

Zgodnie z art. 54 ust. 1 ustawy o pomocy społecznej: „Osobie wymagającej całodobowej opieki z powodu wieku, choroby lub niepełnosprawności, niemogącej samodzielnie funkcjonować w codziennym życiu, której nie można zapewnić niezbędnej pomocy w formie usług opiekuńczych, przysługuje prawo do umieszczenia w domu pomocy społecznej.”.

Osoba (lub jej opiekun prawny) ubiegająca się o skierowanie do domu pomocy społecznej składa pisemny wniosek do ośrodka pomocy społecznej właściwego ze względu na jej miejsce zamieszkania lub ostatniego miejsca zameldowania.

Przyjęcie do Domu Pomocy Społecznej w Sobowie, następuje na podstawie decyzji o skierowaniu wydanej przez organ (ośrodek pomocy społecznej) właściwy ze względu na miejsce zamieszkania lub pobyt osoby ubiegającej się i decyzji administracyjnej o umieszczeniu wydanej przez Starostę Opatowskiego.

Wszelkie działania w zakresie umieszczenia w naszym Domu koordynuje Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Opatowie: 

kontakt tel. 15 8684 409, adres e-mail :pcpr@pcpropatow.pl,

Dodatkowych Informacji o skierowaniu i przyjęciu osoby do naszego Domu udzielaj pracownicy socjalni pod nr tel. 15 86 11 42, 

adres e-mail: dps@dps-sobow.pl

KOSZT UTRZYMANIA w DPS (ODPŁATNOŚĆ)

Pobyt w DPS w Sobowie jest odpłatny, średni miesięczny koszt utrzymania mieszkańca zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami ustala Starosta Opatowski  i ogłasza w wojewódzkim dzienniku urzędowym nie później niż do dnia 31 marca każdego roku.

Średni miesięczny koszt utrzymania mieszkańca w Domu Pomocy Społecznej          w Sobowie z Filią w Suchodółce  w 2023 roku wynosi 5.345,00 zł.

Obowiązani do wnoszenia opłaty za pobyt w domu pomocy społecznej są            w kolejności:

1) mieszkaniec domu, a w przypadku osób małoletnich przedstawiciel ustawowy    z dochodów dziecka, 2) małżonek, zstępni przed wstępnymi,

3) gmina, z której osoba została skierowana do domu pomocy.

Opłatę za pobyt w domu pomocy społecznej wnoszą:

1) mieszkaniec domu, nie więcej jednak niż 70% swojego dochodu, a w przypadku osób małoletnich przedstawiciel ustawowy z dochodów dziecka, nie więcej niż 70% tego dochodu; 

2) małżonek, zstępni przed wstępnymi – zgodnie z zawartą umową.  

KONTAKT z RODZINĄ (ODWIEDZINY)

Kontakt z rodziną i znajomymi może odbywać się w dowolnej formie: osobistej, telefonicznej, jak i e-mail. W Domu obowiązuje procedura odwiedzin mieszkańca DO/2/2022, z którą personel ma obowiązek zapoznać odwiedzających. Personel ma służyć pomocą w uzyskaniu odpowiedzi na wszelkie pytania poprzez wskazanie osób kompetentnych. Odnotować wizytę w rejestrze odwiedzin. Pracowników obowiązuje życzliwe, taktowne zachowanie wobec odwiedzających. Problemy poruszane lub wynikłe w trakcie odwiedzin należy zgłaszać Kierownikowi Zespołu Opiekuńczo-Terapeutycznemu.

Scroll to Top
Skip to content